Nic. Christiansen Gruppen, der har hovedsæde i Kolding, er i forvejen importør af en række bilmærker til både Danmark og resten af Norden og Baltikum.
”Som dansk Hyundai-importør har vi et indgående kendskab til Hyundai-organisationen og til de mange spændende og innovative produkter, som brand’et netop i disse år lancerer,” siger Niels Bertelsen, adm. direktør i Nic. Christiansen Gruppen.
BIL & MOTOR
| Emagasin1.dk
”Som dansk Hyundai-importør har vi et indgående kendskab til Hyundai-organisationen og til de mange spændende og innovative produkter, som brand’et netop i disse år lancerer,” siger Niels Bertelsen, adm. direktør i Nic. Christiansen Gruppen.
Hyundai-brandet har gennemgået en markant udvikling de senest år, og er i dag det 6. stærkeste bilbrand i verden (ref. Interbrand). Det er resultatet af et bevidst arbejde med at udvikle bæredygtige biler til attraktive priser og samtidig tilføre mærket et mere europæisk tilsnit.
”Hyundai er fremme i forreste række, hvad angår bæredygtige biler. Senest illustreret ved introduktionen af den elektriske udgave af mini-SUV’en, KONA, og brintbilen NEXO. Vi ser frem til at arbejde med at sikre, at svenskerne for alvor tager disse bilmodeller til sig i de kommende år,” siger Niels Bertelsen og tilføjer:
”Vi har et særdeles godt kendskab til det svenske marked gennem vores import af Jaguar, Land Rover og SsangYong, og vi er overbeviste om, at vi på den baggrund kan skabe en lang række synergier, der vil få Hyundai-salget i Sverige til at stige og gøre Hyundai til en endnu stærkere spiller på det svenske marked”.
Repræsentanter fra Nic. Christiansen Gruppen skal indenfor de næste par uger mødes med de nuværende Hyundai-medarbejderne og -forhandlerne for at indvi dem i de konkrete planer for fremtiden på det svenske marked. Den forventede overtagelsesdato vil blive fastlagt inden for kort tid.
|