Mazda6 er af mange regnet for en af de bedst kørende biler i sit segment. Det vil Mazda gerne sætte en tyk streg under, når en opdateret Mazda6 introduceres sidst på året til endnu ikke fastsatte priser. Opdateringerne går ud på at gøre Mazda6 endnu mere dynamisk, støjsvag og sikker.

Mazda6 er af mange regnet for en af de bedst kørende biler i sit segment. Det vil Mazda gerne sætte en tyk streg under, når en opdateret Mazda6 introduceres sidst på året til endnu ikke fastsatte priser. Opdateringerne går ud på at gøre Mazda6 endnu mere dynamisk, støjsvag og sikker.
Med Mazda6 i 2017-udgaven introduceres også nye og opgraderede sikkerhedssystemer. Blandt andet får alle modeller med head-up-display et system, der registrerer fartskilte og viser dem i førerens synsfelt.

Som den første Mazda i Europa får Mazda6 glæde af et unikt elektronisk system, G-Vectoring Control (GVC), der er med til at forstærke følelsen af at være ét med bilen. GVC reducerer behovet for at korrigere retningen med styretøjet og giver færre uønskede karrosseribevægelser ved retningsskift til gavn for både køreegenskaberne og komforten. Det sker ved et ellers umærkeligt indgreb i motorstyringen, hvorved momentet reduceres ganske kortvarigt, og vægtfordelingen mellem for- og baghjulene optimeres.

Motorprogrammet består som hidtil af 2.0- og 2.5-liters SKYACTIV-G-benzinmotorer med 145 hk, 165 hk og 192 hk samt 2.2-liters SKYACTIV-D-dieselmotorer med 150 hk og 175 hk. Mens benzinmotorerne er uændrede, har dieselmotorerne fået en række nye teknologier, der gør, at de reagerer hurtigere på førerens input og samtidig har fået en blødere motorgang med væsentligt mindre ”diesellyd” og færre vibrationer.

Udover at dieselmotoren i sig selv er blevet mere støjsvag, har Mazda forbedret støjisoleringen med blandt andet nye dørlister samt yderligere støjisolerende materiale i undervognen, taget og dørene. Derudover er de forreste sideruder lamineret for at reducere vindstøjen.

Indvendigt har rattet fået et nyt design, og head-up-displayet, der er standard i højeste udstyrsniveau, er fremover i farver og har fået en højere opløsning. I instrumentgruppen er der et nyt multiinformationsdisplay ligeledes med højere opløsning og flottere grafik. Udvendigt er eneste ændring, at Mazda6 fra starten af næste år kan leveres i en ny mørkegrå speciallakering, Machine Grey, der har en særligt flot glans og dybde.

Med Mazda6 i 2017-udgaven introduceres også nye og opgraderede sikkerhedssystemer. Blandt andet får alle modeller med head-up-display et system, der registrerer fartskilte og viser dem i førerens synsfelt. Samtidig får det automatiske nødbremsesystem (Smart City Brake Support) større rækkevidde takket være overgangen fra en infrarød laser til et kamera.

Flere nyheder

Opel Grandland X passer godt ind i danskernes ønske om en højt sidende og sikker bil med plads til hele famili... Læs mere!

Renault Clio, der netop er blevet præsenteret i E-TECH hybrid version, fejrer i år 30 år som Renaults bedst sæ... Læs mere!

Alle detaljer på den opdaterede KIA Stinger er nu offentliggjort. Læs mere!

En ny folkeskov med over 30.000 træer og lysåben natur ved Tilst kun få kilometer fra centrum i Aarhus ser sna... Læs mere!

Bilentusiaster fra både ind- og udland får søndag den 6. oktober en unik mulighed for at gøre sig en god inves... Læs mere!

Nye privatleasingtilbud på Giulia og Stelvio betyder, at man kan sætte sig bag rattet på nogle velkørende bile... Læs mere!

Hverdagen nærmer sig – børnene starter i skole igen, der skal smøres madpakker, og den daglige hente-og bringe... Læs mere!

Det automatiske parkeringssystem henter og bringer bilen helt uden indblanding. Systemet anvendes allerede i p... Læs mere!

Har du smidt noget i hovedet på en cyklist i dag? Nej? Godt, men det er der så andre, der har, for bag rattet ... Læs mere!

Interessen for SUV modeller er steget gevaldigt de senere år. Og med priserne på den nye KIA Sportage, kan fle... Læs mere!