ISUZU Danmark lancerer netop nu den helt nye ISUZU D-MAX, som er ellevte generation af modellen, hvis historie går helt tilbage til 1963. Siden start tresserne er den produceret i ca. 7.500.000 eksemplarer fordelt på 10 generationer.
Har du brug for en praktisk bil, der skal kunne tåle at blive brugt i forbindelse med dine fritidsinteresser, så er en pickup truck måske ikke det værste bud.
BIL & MOTOR
| Emagasin1.dk
ISUZU D-MAX er grundet sit ophav, snarere bygget som en lastbil end en bil, hvilket giver den en enorm styrke og solide egenskaber som eksempelvis en trækkraft på 3,5 tons samt +1 tons læsseevne.
Det gør sig også gældende for den helt nye D-MAX, som netop er blevet lanceret i Danmark. Emagasin1.dk har prøvekørt arbejdshesten, og hvis det er et solidt arbejdskøretøj man er på udkig efter, så er D-MAX et rigtigt godt bud. For aktive sportsudøvere kan bilen også være praktisk, uanset om du spiller golf, cykler eller racer på vandscooter. Det illustrerer videoen til denne artikel på en glimrende måde.
Herudover har bilen fået et nyt design både udvendigt og indvendigt, nye motorer, nye gearkasser og nye specifikationer. Og sammen med den nye model lancerer ISUZU 5 års fabriksgaranti mod de tidligere 2 år.
Målet er at sætte nye standarder for pickup trucks ved at tilbyde et køretøj, der evner en maksimal belastning effektivt, økonomisk og pålideligt.
Den nye 1,9 diesel motor med 163 hk imødekommer Euro6 emissionskrav uden Ad-blue tilsætning, og har en optimal størrelse i forhold til et effektivt brændstofforbrug kombineret med det nødvendige drejningsmoment, så køretøjet opnår den optimale ydeevne. Samtidig tilbydes den nye D-MAX med helt nye gearkasser – både hvad angår den 6-trins manuelle gearkasse og den 6-trins automatiske gearkasse.
Det danske modelprogram kommer fortsat til at bestå af to modeller – Crew Cab og Extended Cab, men med nye anvendelses -og registreringsmuligheder bliver det til i alt 28 kombinationsmuligheder, startende fra 160.694 kroner ekskl. moms som mandskabsvogn, eller 438.586 kroner som personvogn inkl. moms og afgifter.
Nyt design og nye funktioner
Udvendigt giver den nye dristige barske frontgrill bilen et målrettet udtryk. Det nye forlygtedesign følger linjerne på front og kofanger og bilen har fået LED kørelys som standard og nye tågelygter fra Premium modellen. Indvendigt har bilen også fået nyt design, ny instrumentering med gearskifteindikator og materialer af blød kvalitet.
Rummeligheden på bagsædet er blevet væsentlig forbedret, og man har mulighed for at lægge bagsædet 24 grader tilbage for større comfort under længere ture.
Den nye D-MAX kommer med nye 18” alufælge på alle varianter med undtagelse af Ext. Cap Standard, som leveres med 16” stålfælge.
For henholdsvis Premium og Exclusive modellerne er der helt nyt 7”/8” audio anlæg med bakkamera som standard på alle modeller med undtagelse af Ext. Cap Standard.
På Exclusive modellen tilbyder ISUZU nøglefri adgang samt start/stop funktion, så man kan hhv. låse bilen op samt starte og stoppe bilen på start/stop knappen mens nøglen forbliver i lommen.
Længere garanti
Fra introduktionen af den nye D-MAX bliver fabriksgarantien forlænget til 5 år (100.000 km). Samtidig øges serviceintervallet til 20.000 km / 24 måneder.
Den nye D-MAX har også sikkerhedsmæssigt fået et løft med nye aktive sikkerhedssystemer i form af hill hold/start assist og down hill assist som standard. Samtidig har den det nødvendige udstyr, for at den kan løse de opgaver, der kræves af en yderst robust pick-up. Nyttelasten er øget til 1.005 – 1.090/(1.140 opvejet).
Det er lidt specielt - set med danske briller - at køre i en rendyrket pickup truck, med mindre der er tale om arbejdskørsel. Men har du brug for en praktisk bil, der også skal kunne tåle at blive brugt i forbindelse med dine krævende fritidsinteresser, så er en pickup truck måske ikke det værste bud.
Teknik og Priser 
|