2018 bragte historisk høj omsætning til Small Danish Hotels. Online oprustning og nye kundefordele har holdt den øgede konkurrence stangen og sikret massiv fremgang.
Small Danish Hotels oplever markant vækst. Online-indsats styrker krydssalg på tværs af hotellerne.
BUSINESS & IT
| Emagasin1.dk
Ny online-strategi har tunet gæsternes motivation til at booke ophold hos Small Danish Hotels. På sin nyligt afholdte generalforsamling præsenterede landets største kæde af kroer og hoteller en stigning i overnattende gæster på 16,4 procent og en fremgang i omsætningen på 17 procent fra 2017 til 2018. Dermed fremlagde den landsdækkende hotelkæde sit bedste resultat nogensinde. ”Vi har spidset albuerne i den stigende konkurrence fra online-rejsebureauer og deleøkonomisk boligudlejning ved at bygge et system, der holder gæsten i hånden på hele rejsen. Vi er dykket dybt ned i gæstens univers og er kommet op til overfladen med et større fokus på segmentering og bedre fordele ved at booke gennem loyalitetsprogrammet. Strategien skaber vækst, og vi er stolte af, at vi i et stærkt konkurrencepræget marked formår at skabe så stor fremgang,” siger direktør hos Small Danish Hotels, Jørgen Christensen. Online-indsatsen har boostet krydssalget på tværs af hotellerne og genereret en omsætningsstigning fra egne bookingplatforme på 42 procent. Allerede i begyndelsen af 2018 så det lovende ud for Small Danish Hotels. I januar noterede kæden en fremgang i antallet af gæstenætter på 28 procent, og da foråret kom med sine rekordhøje temperaturer, satte det yderligere skub i besøgstallet, der fortsatte sin raketfart gennem sommeren og efteråret. Også i år viser de første måneder gode takter. På trods af påskens placering i april går Small Danish Hotels 21 procent frem på omsætning i forhold til første kvartal sidste år. ”Fremgangen varierer som altid afhængigt af geografi, men tendensen er tydelig. Gæsterne kan lide vores hoteller, og det er helt fantastisk, at vi allerede nu kan måle så markante stigninger. Meget kan nå at ændre sig, men for nuværende er prognosen for 2019 positiv, og vi fortsætter med at optimere og forenkle vores online-profil i øjenhøjde med gæsterne, så vi fastholder udviklingen,” siger Jørgen Christensen. Den øgede omsætning og de stigende gæstetal fordeler sig nogenlunde ligeligt over business- og ferieophold. Det er fortsat danskerne, der tegner sig for det største marked, og derudover er det særligt skandinaviske og hollandske gæster, der booker opredninger på kroer og hoteller under Small Danish Hotels.
|