Huaweis serviceplatform, Huawei Mobile Services, runder nu 100 millioner aktive brugere. Det kom frem på weekendens Huawei Developer Conference.

Huaweis serviceplatform, Huawei Mobile Services, runder nu 100 millioner aktive brugere. Det kom frem på weekendens Huawei Developer Conference.
Huawei er en af verdens førende producenter af data- og telekommunikationsudstyr.

Der var nyheder nok at diskutere for deltagerne på Huawei Developer Conference, der blev afholdt i weekenden i Kina. Den store teknologivirksomhed kunne nemlig glæde sig over at have passeret en stribe milepæle for deres mobilserviceforretning. Blandt andet kunne Huawei annoncere, at hele 100 millioner brugere udenfor Kina nu aktivt benytter Huaweis serviceplatform, Huawei Mobile Services, der indeholder cloud-lagring, videoredskaber, mobiltemaer og meget mere.

"Huawei Mobile Services er en global platform, der nu forbinder mere end 900.000 udviklere over hele verden og hele 100 millioner brugere udenfor Kina. Med tjenesterne i Huawei Mobile Services har vi kunnet konstatere en reel efterspørgsel efter mere intelligente, digitale løsninger, og derfor er vi også enormt stolte af at kunne fortælle om de milepæle, vi nu har nået med tjenesten," sagde Jervis Su, Vice President of Mobile Services, Huawei Consumer Business Group, i forbindelse med konferencen.

Nyheden om de 100 millioner aktive brugere var nemlig ikke den eneste succeshistorie om Huawei Mobile Services. På Huawei Developer Conference blev det således også annonceret, at In-App Purchase gennem platformen nu er tilgængeligt i mere end 140 lande. Samtidig vidner over en milliard downloads af apps fra Huawei AppGallery udenfor Kina om platformens stærke vækst.

Nye milliardtiltag skal styrke den positive udvikling

Der blev dog ikke dvælet ved de eksisterende aktiviteter på konferencen. Også nye tiltag, der skal drive den positive udvikling i fremtiden, blev lanceret. Et af tiltagene er det såkaldte 'Shining-Star' program. Her investeres 1 milliard USD i at skabe et omfattende støtteprogram for udviklere, som skal sikre de bedste forudsætninger for udviklingen af et økosystem, der sikrer mobilløsninger til fremtiden.

"Vores 'Shining-Star'-program er blot et af mange tiltag, der skal sikre Huaweis fortsatte innovative tilgang til digitale løsninger. Vores opfattelse er, at der er en masse interessante ideer, der ikke bliver koblet med de nødvendige ressourcer, der skal til for at virkeliggøre dem. Med det nye program håber vi, at vi kan være med til at bringe flere af de her ideer frem i lyset," siger Alex Zhang, President of Mobile Services, Huawei Consumer Business Group.

Huawei annoncerede desuden åbningen af seks såkaldte 'DigiX Labs', der vil blive åbnet i forskellige regioner af verden i 2019. Det første kommer til at åbne i Düsseldorf i Tyskland. I 'DigiX Labs' vil udviklere og partnere fra hele verden kunne teste deres services, ligesom laboratorierne vil indeholde de nødvendige ressourcer til udviklingen af nye apps til Huaweis serviceplatform. De seks 'DigiX Labs' vil således blandt andet være udstyret med teknologi inden for AR, VR, AI, CameraKit, Ability Gallery og HMS core.

Fakta om Huawei Mobile Services' udvikling
• In-App Purchase for platformen er nu tilgængeligt i mere end 140 lande.
• Huawei AppGallery har opnået over en milliard downloads af apps udenfor Kina.
• Udenfor det kinesiske marked downloader brugerne hvert år over 280 millioner temaer.
• Huawei Browser har måned efter måned præsteret 100 procent vækst i forhold til den foregående måned siden lanceringen udenfor Kina i marts 2019.
• Huawei Video kommer til at åbne for WiseVideo for indholdspartnere, der vil udbyde optimerede videooplevelser for tjenestens brugere.
• Huawei Music and Assistant vil blive rullet ud globalt fra i år i samarbejde med de vigtigste partnere for tjenesten.

Huawei er en af verdens førende producenter af data- og telekommunikationsudstyr. Gennem brugercentreret innovation og stærke partnerskaber har Huawei etableret end-to-end fordele i telenetværker, enheder og cloud computing. Huawei arbejder for at skabe maksimal værdi for teleoperatører, virksomheder og forbrugere ved at tilbyde konkurrencedygtige løsninger. Huaweis produkter og services sælges i mere end 170 lande og betjener mere end en tredjedel af verdens befolkning.

Flere nyheder

Copenhagen Capacity og den nationale klyngeorganisation for de digitale erhverv, DigitalLead, er gået sammen o... Læs mere!

Nuuday præsenterer i dag eesy - en helt enkel mobilløsning til en knivskarp pris. Læs mere!

Økosystemet Huawei Mobile Services (HMS) er snart klar til at give danskerne en fuldkommen brugeroplevelse. Læs mere!

Samsung Galaxy A8 Enterprise Edition er arbejdstelefonen, som kombinerer omfattende og kontinuerlige sikkerhed... Læs mere!

Efter den ikoniske espressomaskine præsenterer Smeg nu et nyt produkt for at tilfredsstille alle smagsoplevels... Læs mere!

Det danske brand Melissas nyeste ismaskine slår flere af de store kendte, udenlandske mærker som Kitchen Aid o... Læs mere!

Vi har taget et kig på Huaweis nye telefon Mate 20 Pro, som for nyligt blev præsenteret i London under stor fe... Læs mere!

Sikring mod tyveri og brand optager danskerne i stor stil, men det kan vise sig at være en dyr fornøjelse, hvi... Læs mere!

Med den seneste opdatering fra Apple, som bringer Apples multiroom-løsning til markedet, bliver AirPlay 2 tilg... Læs mere!

Ved et event i Paris i sidste uge lancerede Huawei den nye P20-serie. Og allerede nu kan teknologivirksomheden... Læs mere!