Hotels.com opfordrer danskere til blandt andet at vælge refunderbare bookinger.

Hotels.com opfordrer danskere til blandt andet at vælge refunderbare bookinger.
Eksempelvis Hotel S034 by Brøchner Hotels har taget mange tiltag til sig for at sikre, at deres hotel er klar til gæster, når rejserestriktionerne bliver løftet.

De nuværende rejserestriktioner og helbredsmæssige bekymringer påvirker rejsende over hele verden og det betyder, at langt de fleste kigger indenfor landets grænser i stedet for rejser til eksotiske steder, når ferien skal planlægges. Hotels.com har udviklet fire tips til hvordan man bedst booker hotel mens Covid-19 plager verden uanset om rejsen går udenlands eller inden for landets grænser.

Fire fornuftige fif til din næste hotelbooking under COVID-19

Vælg altid en refunderbar booking - Med en verden i konstant udvikling og forandring er det umuligt at forudsige hvad der venter rundt om hjørnet. Mange hoteller tilbyder netop nu refunderbare ophold, hvilket er at foretrække taget den nuværende situation i betragtning. Det giver dig mulighed for at annullere din booking***, hvis noget forhindrer dig i at tage af sted.

Kig efter hvilke COVID-19 forholdsregler hotellet tager - Se om de giver mulighed for at holde afsted til andre gæster og kig efter hvilke rengørings og hygiejnes tiltag hotellet har indført inden du booker. Du kan forvente at check-in procedurerne og spiseområderne måske er tilpasset efter COVID-19 forholdsreglerne.

Tjek de gældende rejsevejledninger før du booker - Alle lande og endda nogle specifikke områder indenfor samme land kan være i forskellige faser i forhold til COVID-19, så husk altid at tjekke myndighedernes rejseanbefalinger før du booker hotellet. Det er uanset om du kigger på hoteller er indenfor Danmark eller ude i verden.

Undersøg hvilke faciliteret er åbne og tilgængelige - I taktmed, at flere lande åbner op for rejser, kan man forvente, at hotellerne vil tilpasse deres faciliteter og services til den nye virkelighed. Sikre dig, at du har tjekket om nogle af hotellets faciliteret er lukket eller om der er blevet lukket ned for udvalgte services. Du har ikke lyst til at ankomme dit hotel og finde ud af, at den service du havde set frem til eller har brug for ikke er tilgængelig mere.

Josh Belkin, VP for Hotels.com Brand kommenterer: ”Vi ved at mange ikke kan vente med at komme ud at rejse igen og tjekke ud af isolationen og ind på et hotel for første gang efter COVID-19. Den nuværende situation har uden tvivl ændret vores forhold til rejser og ferier, men hoteller verden over er hurtige til at tilpasse sig og tage nye forholdsregler ind, så deres gæster kan føle sig sikre og samtidig nyde de faciliteter, hotellerne kan byde på. Om så det er øget rengøring, tiltag til at holde afstand eller mindske nødvendigheden af personligkontakt, så gør hotellerne et enestående stykke arbejde for at tilpasse sig den konstant forandrende virkelighed vi befinder os i med COVID-19.”

Flere nyheder

Den klassiske landevejskro, Låsby Kro, er trådt ind i Small Danish Hotels. Dermed sætter hotelkæden endnu en b... Læs mere!

Før Corona-pandemien lagde Norwegian an til et profitabelt 2020 og den bedste sommer nogensinde. Læs mere!

Den netop overståede sommer på Bornholm har slået alle rekorder. Læs mere!

Der er rift om parkeringspladserne i Københavns Lufthavn denne sommer. Læs mere!

Flere danskere sætter kurs mod Sverige, når familien skal på sommerferie. 2018 var det største danske turistår... Læs mere!

Naturskønne Costa Rica har fundet vej til danskernes ferieplaner. Det erfarer Jysk Rejsebureau. Læs mere!

Nordeuropas første internationale krydstogtkonference finder snart sted i København. Læs mere!

Som den første af forårets mange rutenyheder i Aarhus Airport er den nye direkte rute mellem Aarhus og Manches... Læs mere!

Trods det gode sommervejr blev 2018 et rekordår for den danske charterbranche. Læs mere!

Stena Line kan nu sætte tjek ved endnu en milepæl i rederiets investeringsprogram for deres internationale flå... Læs mere!